Az alapítvány célja

A Mohácsi Duna Híd alapítvány tevékenysége

A Mohácsi Vállalkozási Övezet és az alapítvány kapcsolata

Intermodális Centrum és Logisztikai Központ

A V/C közlekedési korridor és Mohács kapcsolata

Nemzetközi kapcsolatok

Az Alpok Adria Munkaközösség és a mohácsi fejlesztési programok kapcsolatai

Magyar Baranya és horvát Baranya infrastrukturális kapcsolatai

A mohácsi Duna-híd és a területfejlesztés

1992-ben a Baranya Megyei Cégbíróság bejegyezte a Mohácsi Duna Híd Alapítványt.
1992-ben felvettük a kapcsolatot Mohács Város Önkormányzatával.
1992-ben felvettük a kapcsolatot a Baranya Megyei Közgyűléssel a térségi konferenciák megrendezésére és a további együttműködésre
1993-ban az alapítvány új elnököt választ Dr. Láng István akadémikus személyében, aki a Magyar Tudományos Akadémia elnöki főtanácsadója
1993-ban tárgyalási sorozatot indítottunk a Felső Bácskai Önkormányzatok Szövetségével.
1993-ban kezdeményezői voltunk a Mohácsi Térségi Tanács megalakulásának, annak alapítói lettünk a következő évben.1993-ban kapcsolatfelvételre került sor a MTA-val, a munka azóta folyamatos.
1993-ban hatástanulmányt készítettünk a mohácsi hídra.
1993-ban Baranya megye parlamenti képviselőit hívtuk meg Mohácsra, gazdaságfejlesztési tárgyalásra (ez azóta folyamatos)
1993-ban megbeszélést kezdeményeztünk a KHVM-mel, felvettük a kapcsolatot a Pont- Terv Rt.-vel Mátyássy Lászlóval és Pozsonyi Ivánnal a mohácsi híd építését illetően, azóta ez a munka folyamatos.
1994-ben alapelveket dolgoztunk ki a Mohácsi Vállalkozási Övezetre.
1995-ben konferencia sorozatot indítottunk el "A dél-magyarországi térség jövője " címmel.
1995-től részt vettünk a "Baranya megye területfejlesztési programja" elkészítésében
Az alapítvány tagja révén részt veszünk az Alpok-Adria és a Dunamenti Tartományok Munkaközössége munkájában.
1997-ben az alapítvány elnöke Dr. Láng István a Baranya Megyei Közgyűlés kitüntető díját kapja, a mohácsi térségben kifejtett területfejlesztési munkájáért.
1995-96 -ban  az Országos Területfejlesztési Koncepció munkáiban konzultációs szinten részt veszünk
1996 A Dunamenti Tartományok Közlekedésterve (székhely: Bécs, elnök: Otto Schwetz) munkáiban részt vesz a MDHA, a tervekbe bekerül a mohácsi, a szekszárdi, a dunaújvárosi és az esztergomi híd
1996. A MDHA tevékenyen részt vesz a Mohácsi Rendezési Terv készítésében, a Duna híd terve bekerül az ÁRT-be.
1997. A MDHA megalapítja a Mohács és Térsége Vállalkozási Övezet Kht-t.
1998. Mohács elnyeri a Vállalkozási Övezet címet a Kormánytól. Az övezet stratégiai fejlesztése: a mohácsi Duna-Híd, a kikötő, az V/C közlekedési folyosóhoz való csatlakozás.
1998. Dr Kernya István közlekedési tanulmányt készít az Alpok-Adria területére:
"Magaszintű szolgáltatásokat biztosító közuti infrastruktúra fejlesztése és a felhasználói általi finanszírozási lehetőségek az Alpok-Adria területén" címmel.
1998. decemberében a MHDA elkészíti a mohácsi híd elvi építési engedélyezéséhez a terveket. Tervezők: Pont-Terv Rt., Terra Stúdió Kft., Roden Kft.
1999 június A KHVM és az FVM megrendelésével és közreműködésével elkészül a tanulmányterv, amely részletesen elemzi az M6 -M56 gyorsforgalmi út és a három csatlakozó új Duna-híd terveit (Mohács, Szekszárd, Dunaújváros) valamint gazdaságfejlesztési hatásait.
1999. szeptember A Duna Dráva Nemzeti Park és Térsége Területrendezés Tervben megfogalmazódik a szekszárdi és mohácsi Duna-híd megépítésének mielőbbi szükségessége.
1999 októberében a MDHA szerződést köt a "Híd Dunaujváros és Környéke Egyesület"-tel és az " Összefogás Dunaújváros és Térsége Fejlesztéséért  Alapítvány" -nyal annak érdekében, hogy együttes erővel dolgoznak a mohácsi és dunaújvárosi híd megépítésért. s  

A lap tetejére